Rabu, 25 Mac 2015

METAL INQUISITOR - commencement tape

Tape ni aku beli sekitar tahun 2004, iaitu semasa pertama kali menghadirkan diri ke gig Metal "Supreme Sonic" di Kota Kinabalu dan inilah juga tape pertama aku beli direct dari peniaga yang menjual/membuka gerai barangan metal. Aku beli dari vokalis/frontman band Inside/Maar(adiek necro). Masa aku datang dekat gerai beliau, aku terus tertarik dengan kaset ni. Beliau yang peramah siap bagi penerangan dan info yang berguna untuk kaset ni. Aku tanpa berfikir panjang terus sambar tape ni dengan harga rm8.(sangat murah kan..).Kalau zaman sekarang memang sukar nak dapat profesional tape dengan harga sedemikian rupa.
Metal Inquisitor berasl dari Jerman dan memainkan muzik tradisional heavy metal. Sebut je pasal muzik heavy metal memang muzik sebegini tidak pernah mengecewakan aku setiap kali membeli apa-apa rilisan dari mana-mana band sama ada yang popular mahupun yang kurang dikenali. Metal Inquisitor adalah dari golongan band yang kurang dikenali dan pastinya melalui tape ni dapat juga aku dengar muzik heavy metal dorang yang memang tidak membosankan dan rasa bersemangat pulak bila dengar track pembukaan lagu "monday eve" dan juga lagu lagu four by four" Kiranya muzik dorang ni cukup syarat untuk memuaskan telinga aku..hahahaha
Tape ni dikeluarkan pada tahun 2003 oleh label underground tempatan iaitu Afterlife Production dalam kuantiti yang terhad 500 keping. Tape ni boleh lah dikategorikan sebagai kompilasi diskografi awal band Metal Inquisitor. Rasanya tape ni dah lama mencapai status "sold out" . Pernah juga aku lihat tape ni dijual online dalam FB dan harga yang ditawarkan tidak lah mahal sangat(harga mampu milik). Metal Inquisitor pada masa sekarang pun dah ada dua album dan status dorang masih macam dulu lagi(status band kurang dikenali).


4 ulasan:

  1. perna tgk juga org jual kaset ni., oh rupanya yg rilis lebel tempatan. haha bab harga kaset2 skg memang makin mahal.

    BalasPadam
  2. Thanks for the heads up.
    Nice review i likeee it

    BalasPadam
  3. try dengar kat youtube...wow...memang best...tq

    BalasPadam
  4. feel tradisional beb hahahah layan!

    BalasPadam