Isnin, 26 Februari 2018

ANAL VOMIT - From Peruvian Hell


Sebelum tahun 1997, Anal vomit merupakan band pure death metal dari peru yang mana lirik-lirik lagu bertemakan gore. Selepas kemunculan demo ketiga mereka iaitu”into eternal agony”, terdapat perubahan konsep muzik yang mana muzik mereka lebih ke arah old school thrash/death/black versi amerika selatan ala-ala Sepultura”morbid vision” . Begitu juga dengan kemunculan ep”from Peruvian hell” pada tahun 2002 yang mana mereka membawakan konsep muzik yang sama. Ep ini pada asalnya diterbitkan oleh label dari Perancis iaitu Legion of Death Records, mengandungi 5 buah lagu dalam format 7 inch dan pada tahun 2011, diterbitkan semula dalam format cd melalui label Rawforce Productions. Sudah semestinya kalau cetakan semula mesti ada track bonus iaitu “temptation and pleasure(live)” dan “camara de toturas (mortuorio cover)". Keseluruhan lagu dalam ep ni memang menarik, yang mana element old death metal digabungkan dengan elemen brutal thrash ala-ala Sextrash dan Sarcofago dan diselitkan dengan permainan solo tremolo yang buas. Cuma sound dalam ep ni tidak lah seberat dan seganas debut album mereka iaitu “demoniac flagellation”.




4 ulasan:

  1. Tu hari aku masuk youtube tengok documentaries pasal Peru nya rakyat betapa gembira qualift world cup lepas 36 tahun gitu, so aku decide world cup ni antara team aku support ialah Chile.

    BalasPadam
    Balasan
    1. yes..kali terakhir mereka layak pada era pemain teofilo cubillas..bapa sy selalu ceritakan kehebatan pemain ini...tapi sayang bro Chile gagal ke piala dunia

      Padam
    2. Dah tersebut bola ni…aku paling ingat Peru World Cup Espana 82’….jersey putih ada belang sejalur senget warna merah….tapi nama player semua aku dah tak ingat…haha..

      Padam