Isnin, 27 Ogos 2018

LAVATORY - Transgression



Aku kenal dengan ex-drummer band ni sekitar tahun 2012 melalui laman social Facebook atas sebab minat muzik yang sama iaitu death metal. Masa tu sebelum EP ni diriliskan, beliau ada email dekat aku dua lagu raw yang terdapat dalam EP tersebut. Bila aku dengar dua lagu tersebut memang aku tidak sabar untuk menantikan EP mereka. Akhirnya EP tersebut rilis dalam format kaset melalui label tempatan Morbid Invasion Rex. Selepas itu, EP tersebut diriliskan dalam bentuk CD melalui label dari US Slaughterhouse Records. Yang pasti dua-dua format aku beli. Lavatory adalah band old school death metal tempatan yang sangat kuat pengaruh Swedish Death Metal. Memang jarang kita dengar kewujudan band death metal tempatan di era millennium. Kualiti rakaman EP “transgression” ni memang berada di tahap yang terbaik. Mengandungi 4 buah lagu dan 1 lagu instrumental. Selepas EP ini diriliskan pada tahun 2012, mereka telah pun meriliskan debut album mereka pada tahun 2014.



2 ulasan:

  1. pernah nampak nama band ni tapi tak tahu.. ni baru aku tahu sikit2 asal mereka dari mana baca post ni

    BalasPadam