Jumaat, 8 Januari 2016

KALIYUGA - 14/07

Sebelum aku memiliki album ni, aku terlebih dahulu mendapat info tentang mereka melalui majalah muzik komersial. Masa tu baca suka-suka je  dan bila kaset ni berada di depan mata, memang aku terus beli. Kaliyuga berasal dari Singapura dan anggota kumpulan mereka adalah bekas anggota band Rudra(band death/black vedic metal). Berbeza dengan Rudra, Muzik Kaliyuga adalah 100% Melodic Death Metal acuan Gothenburg, Sweden(At The Gates dan old In Flames). Cuma part lirik sahaja yang mirip band Rudra. Biasalah kalau band Melodic Death Metal ni, memang mudah dihadam lagu-lagunya. Album ni antara album yang kerap juga aku mainkan dalam walkman semasa duduk di dalam asrama dan juga dalam bilik kuliah. Kira album kegemaran juga lah. Cuma sampai sekarang aku masih lagi tak tau apa maksud 14/17...hahahaha Artwork album pun kira simple sangat dan tak nampak metalnya. Kalau orang tak tau tentang band ni pasti orang ingat kaset ni adalah bukan album metal. Album ni diterbikan oleh Trishul Records dan MuzikBox Production. Rasanya band ni dah tutup buku dan ada anggota band yang menubuhkan band baru yang diberi nama Truth To Be Known(main death/thrash metal).


1 ulasan:

  1. baru tahu pasal band ni. band truth be know tu perna baca kat majalah pasal dorang.

    BalasPadam