Selasa, 22 Disember 2015

SUFFOCATION - Nightmare in Red

Satu lagi keluaran cetakan semula demo klasik lagenda death metal malaysia iaitu Suffocation"Nightmare in Red". Suffocation menukar nama kepada Suffercation selepas muncul dengan album sulung "day of darkness". Demo ni dikeluarkan semula dalam format kaset oleh label underground tempatan iaitu Afterlife Production dalam kuantiti yang terhad iaitu 200 keping. Peminat muzik berat yang muncul pada era millenium seperti aku ni memang tidak akan melepaskan peluang untuk mendapatkan demo klasik death metal tempatan. Aku direct order terus, sebab takut melepas memandangkan cetakan semula ni amat terhad.
Apa yang menarik tentang keluaran semula ni adalah disertakan sekali interview Suffercation di dalam inlay kaset. Dapat juga sedikit info tentang sejarah band ni..hehehe Dalam interview ni Suffercation memberitahu yang pengaruh  mereka pada zaman demo adalah daripada band Sepultura era album "beneath the remain". Tajuk demo mereka pun dah mejelaskan tentang pekara ni.Tapi terus terang aku cakap yang album sulung mereka lagi berat dan lebih pure death metalnya dari demo ni yang mana demo nightmare ni pengaruhnya lebih ke arah thrash metal.



4 ulasan:

  1. album ketiga dorang sudah rilis semula tu, kena sambar cpt2... haha.. aku tak ada demo ni, rasa macam nak sambar klu ada lagi.. hehe...

    BalasPadam
  2. antara demo yang top masa awal 90an dulu...

    BalasPadam