Jumaat, 11 Disember 2015

PERPETUAL - Grind Your Mind

Bagi yang belum mengenali band Perpetual, band ni berasal dari Sabah, ditubuhkan pada sekitar tahun 1995,memainkan irama grindcore dan merupakan band generasi extreme metal yang terawal wujud di Sabah. Aku mengenali band ni hanya sekitar awal 2005, iaitu semasa menuntut di UiTM Kota Kinabalu, Sabah. Masa tu aku dah kenal ramai kenalan yang minat muzik berat. Ada seorang rakan yang aku kenal ni memang seorang kaki grindcore. Dia berasal dari sandakan iaitu bandar tempat tertubuhnya band Perpetual dan  melalui dia aku kenal band Perpertual, siap bagitau sejarah dan aktiviti band tersebut. Lepas borak-borak, dia bagi pinjam aku kaset split Perpetual/Demisor dan sejak hari itulah aku dapat sedikit sebanyak info tentang band Perpetual. Pada pada masa tu juga ada seorang rakan(yang pasti bukan seorang metalhead) jual split cdr Perpetual/Torture Incident dengan harga rm5 dekat aku. Aku terus beli lah..harga murah dan itu merupakan pembelian pertama aku untuk band Perpetual. Album ni pula aku beli dekat Kompleks Campbell pada tahun 2014 dengan harga RM20. Pada mulanya aku nak beli direct online melalui band, tapi bila cd ni ada dijual depan mata, memang aku terus sambar je...jimat postage. Album ni mengandungi 10 buah lagu yang totally 100% grindcore. Rujukan yang paling terdekat untuk album ni sudah semestinya dari album-album awal Napalm Death dan juga album pertama Terrorizer. Senang cerita album ni adalah makanan untuk kaki-kaki grindcore. Kualiti rakaman pun amat memuaskan. Recommended!!! BRUTAL HARSH GRINDCORE FROM THE LAND BELOW THE WIND!!!!


1 ulasan: