Selasa, 22 Ogos 2017

DEICIDE


Tahun lepas aku ada review tentang band ni. Sila rujuk DEICIDE - Amon Feasting The Beast Terus terang aku cakap bahawa album ni merupakan salah satu album death metal kegemaran aku. Yang pasti seluruh peminat death metal di dunia mengenali Deicide, yang mana merupakan band terpenting dalam sejarah death metal dunia. Lagu-lagu klasik "lunatic of god creation", "dead by dawn", "sacrificial suicide" dan "carnage in the temple of the damned" semestinya menjadi kegemaran dan sehingga hari ini, tiada kebosanan pun kalau didengar berulang kali. Riff-riff gitar adik beradik Hoffman ni memang kejam dan membunuh semestinya menjadi trademark kekal muzik death metal ala Deicide. Ditambah pula dengan Growl Glen Benton yang mengerikan dan juga tempo ketukan drum Steve Ashiem yang berubah-ubah dengan tendangan double bass yang padu dan konsisten seperti kedengaran bunyi tembakan mesingan memang cukup sempurna untuk Deicide digelar raja death metal dunia. Album ini diriskan pada tahun 1990 melalui label R/C Records. Diawal kemunculan tahun 1987, mereka menggunakan nama Amon dan kemudiannya menukar kepada Deicide pada sekitar tahun 1989. Lirik Deicide jangan cakaplah memang kufur habis.



3 ulasan:

  1. dulu ada tshirt Deicide masa zaman rumaja dulu.org tuduh aku kufur jugak hahah..

    BalasPadam
  2. aku tak ada lagi satu album mereka ni. rasa nak beli sekeping buat koleksi

    BalasPadam
  3. ok game, aku baru abis baca last few postings aku dah lama tak masuk blog haha.
    Deicide tak kenal sangat, tahu2 gitu aje tapi ni memang band lama sejak zaman sekolah dulu baca pasal dorang kat magazine omputeh.
    Yang fanzine Poland fans tu menarik perhatian

    BalasPadam